›   ›  Messenger Healthcare

Messenger Healthcare


Messenger Healthcare

De vraag

Medewerkers in de zorg maken doorgaans gebruik van een pager om zo snel mogelijk assistentie op te roepen. Hierbij werken veel organisaties vaak met mobiele telefoons van de medewerkers zelf. Dit roept veel vragen op omtrent hygiëne, betrouwbaarheid en snelheid waarmee om assistentie kan worden gevraagd. Een messenger dat speciaal op de healthcare sector is toegepast, geniet daarom de voorkeur.

De bedrijven Navaro en Tektronik vroegen ARA om een pager te ontwikkelen die hygiënisch, betrouwbaar en eenvoudig te bedienen is. Bovendien moet het apparaat gebruik kunnen maken van bestaande dect centrales en wifinetwerken. Hiermee wordt namelijk flink op kosten bespaard.

 

De technische oplossing

ARA heeft samen met Navaro en Tetronik een unieke messenger ontwikkeld speciaal voor de healthcare sector. De messenger werkt samen met de DAKS© basiscentrale (Tetronik GmbH). Zo staat het oproepsysteem altijd en overal paraat. Ook beschikt deze messenger ten opzichte van bestaande pagers over een spraakkanaal, dat met één druk op de knop wordt geopend. De zorgverlener staat meteen in verbinding met de centrale of hulpdiensten. Het apparaat is dan ook eenvoudig te bedienen en is bovendien laag in energieverbruik.

Ook is er veel aandacht besteed aan een hygiënisch design, afgestemd op de werkzaamheden en werkomgeving van de zorgverlener. Het apparaat heeft een waterbestendige luidspreker en microfoon, en het is gemakkelijk te reinigen.

De messenger heeft een eigen embedded operating system en is dus niet afhankelijk van de updates van een Android, IOS of Windows.

 

In samenwerking met

 

Toegepaste disciplines

  • Product design
  • Embedded Hard en Software
  • Productie
  • Assemblage ultra fine pitch PCB (0201 componenten)
  • Spuitgiet delen voor behuizing
  • In circuit test 

 

Interesse in één van onze diensten? U kunt direct contact met ons opnemen!